خبرهای داغ:

تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فارس/ از پخت 110 هزار پرس غذای گرم تا توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شهروندان شیرازی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۰۷۲۷۶
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹

تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در فارس/ از پخت 110 هزار پرس غذای گرم تا توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شهروندان شیرازی

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان از برگزاری جشن و لیگ سرود و آواخوانی غدیر در آرامگاه سعدی شیراز با حضور گروه‌های سرود برتر کشوری در روز 28 خرداد خبر داد و اظهار داشت: جشنواره ملی شعر غدیر با حضور شاعران کشوری که اشعار آنها در این جشنواره پذیرفته شده است روز 29 خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در محل ساختمان بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  شاعران 24 استان کشور در این مراسم حضور خواهند داشت که اشعار برگزیده شده خود را قرائت خواهند کرد، گفت: همچنین جشن بزرگ خانوادگی با حضور مداحان و خوانندگان کشوری و استانی و با برنامه‌های بسیار متنوع و شاد، اجرای سرود، مداحی، طنز و غیره با حضور حدود 20 هزار نفر در استادیوم و ورزشگاه شهدای ارتش شیراز روز 31 خرداد همزمان با اقامه نماز و مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان از مراسم اطعام علوی برای تمامی شرکت کنتدگان در مراسم ناجم خبر داد و ادامه داد: اجلاس بین المللی غدیر در روز 2 تیرماه در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر حضرت احمدابن موسی، شاهچراغ (ع) و با مهمانان خارجی از جمله مهمانانی از کشور‌های یمن و کلمبیا، و هم چنین با حضور و سخنرانی سخنرانان کشوری از جمله حضرت آیت الله نجم الدین طبسی، حضرت آیت الله اختری و هم چنین سخنرانی حضرت آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و سخنرانی حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

پخت 110 هزار پرس غذای گرم

وی از پخت 110 هزار پرس غذا در شب عید غدیر در پاک خلدبرین شیراز و توزیع آن در بین مردم محلات مختلف شیراز در روز عید غدیرخبر داد و افزود: این پخت و اطعام علوی توسّط گروه‌های مردمی، اصحاب مساجد و هیئات مذهبی شهر شیراز انجام خواهد گرفت. در این مراسم حدود 400 دیگ پخت غذا بارگذاشته خواهد شد و چیزی حدود 17 تن برنج پخت و توزیع می‌شود.

ملک‌مکان عنوان کرد: با توجه به اینکه در اکثر امامزادگان استان نیز پخت و توزیع غذا و اطعام علوی صورت خواهد گرفت و در همه شهرستان‌ها و شهر‌های استان نیز اطعام علوی و پخت و توزیع غذا انجام می‌گیرد، بزرگترین برنامه پخت غذا در کشور و بلکه جهان به‌ مناسبت عیدغدیر در استان فارس و شهر شیراز انجام می‌شود.

برپایی جشن یک کیلومتری در شیراز

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه از برپائی جشن یک کیلومتری در شهر شیراز روز 4 تیرماه از پل باغ صفا تا میدان آزادی (مجتمع امام خامنه ای) با حضور و برپائی حدود 200 موکب پذیرائی، تبیینی، اجرای گروه‌های سرود و سرگرمی‌های متنوع و مختلف برای کودکان و نوجوانان که با حضور اقشار محتلف مردم از ساعت 16 تا پاسی از شب اطلاع داد و گفت: تمامی این موکب‌ها توسط مردم ایجاد خواهد شد و تقریبا تمامی برنامه‌ها و جشن‌ها بر پایه مردم محور است.

وی ضمن دعوت از تمامی همشهریان شیرازی در مراسم جشن روز عید غدیر، گفت: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با خطبه خوانی غدیر، مداحی و غیره مراسم ویژه تمسّک به ولایت و عقد اخوّت و برنامه‌های متنوّع دیگر با حضور حضرت آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس، گروه‌ها و هیئات ورزشی و اطعام بیش از 15 هزار طعام علوی در حرم مطهّر حضرت شاهچراغ (ع) در ظهر روز عدیر غدیر 5 تیرماه برگزار می‌شود.

توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شهروندان شیرازی

ملک مکان بیان کرد: پویش هر خانه و هر مغازه یک پرچم از جمله برنامه‌های دیگر است که جهت بزرگداشت غدیر انجام خواهد شد. قرار است جشن غدیر با همکاری تمامی خانواده‌ها و با نصب پرچم بر سر درب منازل، مغازه‌ها و غیره انجام گیرد. همانطور که در ایام محرم معمولا سردرب هر منزلی یک پارچه مشکی نصب می‌شود، انشاءالله مردم عزیز برای غدیر نیز همّت نموده و پرچم‌هایی با محتوای غدیر و رنگارنگ درب منازل خود نصب نمایند تا این عید بزرگ احیا شود و فراموش نشود.

وی در پایان اعلام کرد: شادپیمایی مردمی و هیئات مذهبی عصر روز عید غدیر در روز سه‌شنبه 5 تیرماه از میدان شهداء به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ و انتهای خیابان 9 دی برگزار کیک چند هزارنفری غدیر بین شرکت کنندگان در این مراسم توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت در استان فارس تصریح کرد: جشن‌های غدیر در همه شهر‌ها و شهرستان‌ها و روستا‌های بزرگ استان همراه با برنامه‌های متنوع، شادپیمایی، پیاده روی‌های خانوادگی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی، اجرای سرود‌های خیابانی، مداحی و غیره و بر پایه مردم محور برگزار می‌شود.

ملک مکان گفت: در 10 شب از شب عید قربان تا شب عید غدیر جلسات تبیینی و سخنرانی همراه با برنامه‌های شاد و اجرای گرو‌های سرود و غیره در محل بنیاد بین المللی غدیر استان فارس با سخنرانی سخنرانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی گفت: توقّع است همه عاشقان ولایت و امامت و محبّان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه جهت بزرگداشت عید غدیر هر کس به هر نحوی که می‌تواند در جشن‌های غدیر مشارکت داشته و هر کاری برای غدیر می‌توانند انجام دهند. برگزاری جشن در مساجد، امامزادگان، محلات و پارک‌ها توسط مردم می‌تواند فضای شهرمان را علوی کرده و این عید بزرگ بیش از پیش بزرگ و گرامی داشته شود. با توجه به اینکه در آستانه ایام اربعین شهدای خدمت هم هستیم ضرورت دارد در این جشن‌ها یاد و نام شهدای خدمت به ویژه خادم الرضا و شهید خدمت و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید و عزیزش فراموش نیز نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار